fredag 11 juni 2010

Bland annat om trumpeter från Hades

Blev positivt överraskad när jag insåg att TV4 faktiskt sände sina matcher från VM på internet även dem. Var precis på väg till min kära 74-åriga granne (som brukar påminna mig om att inte möblera om efter klockan 21:30) som snällt erbjudit TV och kaka när jag insåg detta, tack TV4.

Båda lagen vill spela, även fast Mexiko håller mest i bollen. Mest positivt överraskad blev jag av Dos Santos som jag inte hört om sedan han lämnade Barcelona för Tottenham för två år sedan. Synd att hans vänsterdoja i högra krysset blev fenomenalt räddat av Khune, hade varit en bra start på detta VM.



Fick precis se att vuvuzelorna kommit till Sverige. 100 spänn på blocket så är oljudet ditt, du finner dem här.
Ang. dessa trumpeter från Hades så måste ett helt gäng på arenan ha större lungor än de som lunkar på planen, hur kan man annars spruta ut detta ljud i 90 minuter?

Sydafrika var ju faktiskt värda segern, både Mphela och Modise hade flera bra chanser att avgöra men lyckades inte vara tillräckligt distinkta.

Matchen i kväll blir tuff men jag tror att Frankrike tar hem det hela till slut, kanske 0 - 1. Frankrike har ju faktiskt en stor chans att göra ett riktigt flopp-vm med nästan lika profillöst lag som Italien (hur kan båda dessa lag spela VM-final för fyra år sedan?)
Malouda gick ut i media och sa "Vi kommer att se löjliga ut, precis som i EM senast" och tycker jag att man verkligen har gått för långt som spelare, trots att det kan ligga något i det. Varför har man kvar sådana spelare om de beter sig så?



Och till slut så tycker jag att Mexikos bortadräkter var riktigt snygga och att Blanco ser ut som skådespelaren Greg Grunberg (ovan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar