söndag 13 juni 2010

Milch ist meine Stärke

Satte mig vid Algeriet - Slovenien och insåg att det nog inte är okej för mig att se den här matchen.
Var går gränsen för vilka matcher man kan se? För mig gick den verkligen vid Algeriet - Slovenien och jag ägnade mig åt roligare saker; Sömn.

*

Tyskland har hittills räddat kvalitén på VM. Inte för att det varit intressanta matcher, tycker verkligen de flesta matcherna har varit sevärda och att alla lag spelat med stort hjärta, men Tyskland visade att är man bättre så är man bättre och då ska det bli 4 - 0. Borde egentligen blivit mycket mer om man ser till spelet, helt fantastiskt spel stundtals, främst i första halvlek.
Özil var planens dominant i första halvlek men tyvärr försvann han nästan helt i andra. Unge herr Müller blev istället den som höll högst kvalité matchen igenom.

Har tippat Tyskland som bronsmedaljörer men skulle inte bli förvånad om valören blir något vackrare.



Mina favoriter England gjorde en halvtaskig match igår och jag hoppas verkligen att de kan spela mer som ett lag i matchen mot Algeriet på fredag. Tycker helt klart att Joe Cole är en bättre spelare än Wright-Philips, sätt in honom istället Capello!
Appropå honom:
Robert Perlskog på TV4 gjorde en rolig analys innan matchen om att Capello alltid verkar vara känslokall och inte visar känslor... Tji fick Robert, varje gång Capello var i bild gick han bärsärkagång mot något/någon.




För övrigt så fick jag ett sms i minut 26 av en vän från förr som trodde att undertecknad gjort 2 - 0 till Tyskland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar